رواية امتلكت قلبي الفصل الخامس 5 بقلم نورهان شعبان

رواية امتلكت قلبي الفصل الخامس 5 بقلم نورهان شعبان

رواية امتلكت قلبي الفصل الخامس 5 بقلم نورهان شعبان 

 


الفصل الخامس.           

#امتلكت_قلبي


$انا عايز اتجوز رهف

رهف بصدمه: ايه!!! 

$زي م سمعتوا كده، انا بحب رهف وعايز اتجوزها، وع اخر الاسبوع بالكتير هكون مخلصها من جوزها، ونتجوز انا وهي اي رايكم؟ 


ظل الجميع ف صمت عندما نطق سفيان بهذة الجملة، ولكن ردت ام رهف وقالت: وانت مين، احنا لا نعرفلك اصل ولا فصل، وفجاة كده بقيت عايز تتجوز بنتنا؟ 

سفيان بجراة وفخر: حضرتك اعتقد اني باين عليا اني انسان محترم، وع العموم انا اسمي سفيان العوضي، محامي كبير هنا ف البلد، ومن سوهاج وامي عايشه هناك ف الصعيد ربنا يديها طوله العمر، وابويا توفاه الله

ف ظل صمت الجميع نطقت رهف وقالت: 

~انا موافقه

سفيان: اعتقد ان هي بنفسها وافقت، وافقوا انتوا كمان بدل م هرفع قضية ان عمها اته*جم عليها ف بيتها

رد احد اعمامها: انت بتهدد*نا؟ 

سفيان: انا مش بهد*د حد، انا بمشي بالقانون

ظل يتحدثون بهدوء، حتي توصلوا علي ان الفرح ف نهاية هذا الشهر


مرة اسبوع وتم رفع قضية الخ*لع وكسبتها رهف وتحررت من هذا الشيطا*ن





سفيان: رهف انا عايز اتكلم معاكي

رهف: اتفضل

سفيان: احنا من بعد اليوم اللي طلبت ايدك فيه واحنا متكلمناش في حاجه، انا عايز بس افهمك حاجه، انا مش هتجوزك علشان صعبتي عليا ولا عشان تسلية ولا الكلام الفا*رغ دا، انا اتجوزت لانك عجبتيني ب ادبك واحترامك ودخلتي قلبي بعد م كنت را*فض فكرة الجواز مم الاساس، وعايز اكون العوض ليكي عن اي حاجه و*حشه قولتيها، وانا مش عايز اتجوزك وتكوني مغصو*بة عليا، لو عندك اي مشكل*ه قوليلي وانا اوعدك هكون معاكي حتي لو رفضتيني

رهف بارتياح: بص ي سفيان، انا مش هنكر اني فكرت ف كده وهو انك هتتجوزني عشان صعبت عليا وكدة، وانا وافقت عليك عشان لقيتك شاب محترم ومستعد تقف معايا ع الوحش قبل الحلو، ومش هنكر اني اعجبت بيك وارتاحتلك وانا معنديش اي مشكله اني اتجوزك صدقني. 

سفيان: علي بركة الله، الحمدلله موضوع الخ*لع عدي ع خير باءذن الله هنزل سوهاج هروح اجيب والدتي وهنيجي نطلب ايدك. 

رهف بفرحه: ماشي ي سفيان، شكرا ليك بجد

سفيان بفرحه: العفو يستي، وبعدين مش عايز اشوف عيونك الحلوة دي بتبكي تاني

رهف بخجل: ان شاء الله 

بحبك ي رهف

وظلوا يتحدثون بحب





ياسمين: هتيجي تطلب ايدي امتي؟ 

سفيان: هو دا وقته؟ انا لسه مطلق

ياسمين: متنساش ي زيدان اني حامل وشوية والحمل هيبان عليا

زيدان بعصبية: يبقي تنزلي*ه

ياسمين بعصبية: نعم! انت بتقول اي، وبعدين م انت سالت الدكتور قبل كده وقالك ان هيبقي في خطو*رة ع حياتي. 

زيدان ببرود: عادي نروح لحد غيره

ياسمين: انت اح*قر انسان شوفته ف حياتي

زيدان: احتر*مي نفسك قولتلك ع اللي عندي

ياسمين: للاسف معنديش حل تاني، شوف الدكتور هيبقي ميعاده امتي وقولي

وسابته ومشيت


ظلت تسير ياسمين ف الطريق، وتفكر ف صديقتها التي خانت*ها و نفسها التي ضي*عتها، اتصلت علي صاحبتها سارة التي تعرف عنها كل شئ

ياسمين: الو ايوة ي سارة عامله ايه 

سارة: انا كويسه الحمدلله، وانتي عامله ايه واخبار زيدان معاكي اي

ياسمين بحزن: عاوزني انز*ل البيبي ي سارة انا حزينة ع اللي بيحصلي وحزينه ع اللي عملته ف رهف

سارة: الكلام دا ملوش لازمه دلوقتي ي ياسمين، شوفي زيدان قالك اي واعمليه، وسلام دلوقتي عشان خارجة

وفصلت الخط

ظلت تبكي ي ياسمين وشهاقتها تعلي





مر اسبوع عليهم جميعا 

واتي اليوم التي ستفعل فيه ياسمين العمليه

وصلوا الي المستشفى ودخلت غرفه العمليات وظل زيدان بالخارج ينتظرها.. 


~مين بيرن دلوقتي عليا! الو

$الو ي حلوة، قومي يلا صحي النوم، البسي واجهزي يلا عشان ننزل نشتري شوية حاجات ل جهزنا

رهف بحب:ماشي ي حبيبي، هقوم البس وهجهز تكون انت وصلت

سفيان بحب: ماشي ي حبيبي

... 


زيدان: ها ي دكتور البيبي نز*ل؟ 

الدكتور: المدام ف ذمه الله انا اسف

زيدان بصدمه: ايه انت بتقول اي!!! 


يتبع

#Nourhan_Shaban


                        الفصل السادس من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×